Už se vám stalo, že jste sepsali skvělé zadání a zákazník přesto nebyl spokojen, protože aplikace neodpovídala jeho představě? Jak se tomu (alespoň trochu) vyvarovat?
V rámci srazů "Péhápkaři" jsem přednášel o zadání - jak zvýšit šanci, že se s vaším zákazníkem opravdu potkáte. V tomto příspěvku naleznete prezentaci a video ze srazu.
U každého projektu je dobré dostat se k podstatě problému. To obnáší poznání klientova nápadu a pochopení záměru. Následně tak budete moci odpovědět na klíčové otázky "proč zákazník potřebuje řešení" a "co je pro něj skutečně důležité". Z toho už můžete poměrně dobře postavit zadání, které pochopí jak klient, tak i programátor. Hodí se vymezit také negativní věci (co aplikace nebude umět) a definovat alespoň základní uživatelské scénáře. Ty pomohou ověřit, že web opravdu splňuje klíčové body.
Prezentace: slideshare.net
Video: youtube.com