Blog

Technický dozor - na co se ptát při jednání s developerem

14.05.2017 Petr Fidler

Pokud provozujete web, určitě jste už někdy jednali s developery. Ať už to byl nezávislý programátor, parta vývojářů nebo větší společnost, není jednoduché poznat, který tým je dobrý. Developer bude váš partner na několik dalších let - budete potřebovat údržbu systému a také další rozvoj. Zpočátku vám každý naslibuje vše, co si budete přát, vy podepíšete smlouvu a pak už se nestačíte divit, že web nefunguje tak, jak jste očekávali. V lepším případě se doberete vyhovujícímu stavu, v tom horším vás čeká spousta problémů. Na co se můžete zeptat, abyste si udělali obrázek o tom, jaký produkt dostanete?

Celý článek

Práce v IT - UX

10.04.2017 Jarka Šmejkalová

Je tomu rok, co jsem se rozhodla, že změním obor, který mi umožňoval žít, který mi vydělával a obstarával pravidelný měsíční příjem. Nejtěžší na celé situaci je asi dojít k přesvědčení, že vůbec nastal čas na změny. Leckdo mi dá za pravdu, že opustit jistotu, kterou máme, není vždy jednoduché, ale když už jeden dojde k tomu, že chce něco nového, i když třeba zpočátku něco neurčitého, bývá to první impulz k tomu, že změnové období tu opravdu je.

Celý článek

Strasti e-shopu s EET

04.04.2017 Petr Fidler

O EET jsem psal zhruba 4 měsíce před spuštěním druhé fáze týkajicí se e-shopů. Realita nakonec není tak hrozná, přesto může být implementace do elektronického obchodu velký oříšek.

V rámci srazů "Péhápkaři" jsem přednášel o tom, na co si dát pozor, pokud se s EET v e-shopu potkáte.

Celý článek

Stránkování

15.03.2017 Jarka Šmejkalová

S blížícími se termíny dovolených, narozenin, Vánoc a podobně, ubývá čas na klasické nakupování. Proto jsem i já, zastánce klasického "všechno si nejprve vyzkouším", vešla do světa e-shopů a jejich nabídek. Je super najít vše z pohodlí domova, zvláště, když v dnešní době je internetová nabídka opravdu pestrá a v podstatě téměř neomezená. A to je asi ten problém, který bych chtěla zmínit. Jak se orientovat v těch dříve papírových katalozích? Stačí opravdu otáčet list po listu, abych viděla všechno, co e-shop nabízí? Co když nevím, co vlastně chci a ráda bych nejprve viděla celou nabídku?

Celý článek

Dlužník a zneužití rodného čísla

07.03.2017 Petr Fidler

Jak jsem se stal dlužníkem přesto, že jsem vždy všechno zaplatil a nikdy neměl žádnou půjčku ani úvěr? To doteď nevím, sám jsem se divil. Ale jde to evidentně velmi snadno, aniž byste opravdu něco dlužili.

Všechno začalo, když mi banka napsala, že mění podmínky u kreditní karty a já se rozhodl podívat se po alternativě. Našel jsem slušně vypadajicí kartu a objednal ji. Po vyplnění údajů na webu mě po pár dnech kontaktoval bankéř, doptal se na pár údajů a ... žádost zamítl. Začalo ve mně hlodat semínko pochybností a snažil jsem se zjistit, co se stalo. Po několika hodinách hovorů (nesdělí vám to jen tak, prý obchodní podmínky a bla bla) mi řekli zásadní věc: "Máte záznam v registru neplatičů".

Celý článek

Jak komunikovat se zákazníkem a dospět k zadání?

05.03.2017 Petr Fidler

Už se vám stalo, že jste sepsali skvělé zadání a zákazník přesto nebyl spokojen, protože aplikace neodpovídala jeho představě? Jak se tomu (alespoň trochu) vyvarovat?

V rámci srazů "Péhápkaři" jsem přednášel o zadání - jak zvýšit šanci, že se s vaším zákazníkem opravdu potkáte. V tomto příspěvku naleznete prezentaci a video ze srazu.

Celý článek

Narovnejte se s Lumo Lift

01.01.2017 Petr Fidler

Již přes 2 roky se snažím dělat něco pro sebe - sedět, stát a hýbat se podle zásad správného držení těla. Jinými slovy - pokouším udržet své tělo rovně. Může se to zdát jako jednoduchá věc, ale věřte mi, opak je pravdou. Dnes vám představím jednoho pomocníka, který mi s tím pomáhá.

Celý článek

Test použitelnosti webu s fotodárky

13.12.2016 Petr Fidler

Fotokalendáře, obrazy z vlastních fotek apod. patří mezi oblíbené dárky. Zatím se mi ale nepovedlo najít použitelnou aplikaci, ve které by šlo kalendář snadno vytvořit. Všude narazíte na menší či větší problémy a v krajním případě dostanete kalendář s přeházenými týdny (což je u kalendáře dost podstatná vada, řekl bych), jako se to stalo mně. Pojďme se podívat, jak by šlo vylepšit aplikaci od Bontia.cz, kde jsem si nakonec objednal letošní kalendář.

Celý článek

EET - praktická implementace v e-shopu

15.11.2016 Petr Fidler

O Elektronické evidenci tržeb (EET) je v poslední době slyšet opravdu hodně. Ostrý provoz má začít 1. prosince 2016 a druhá vlna je naplánovaná na 1.3.2017. Právě ta se dotkne také mnoha e-shopů. Podívejme se tedy na to, co pro ně vlastně implementace Etržeb může znamenat. V článku budu předpokládat, že metodické pokyny zůstanou v současné podobě - tedy že EET se dotkne elektronických obchodů s platbou kartou.

Celý článek

Recenze - Chytrý hrníček Moikit Cuptime2

11.11.2016 Jarka Šmejkalová

Sednout si na pět minut k počítači je zaručený způsob, jak strávit minimálně dvě hodiny svého času. A co vše se dá zvládnout nebo dokonce zmeškat za ty dvě hodiny? Je toho moc, od včasného odchodu na autobus, přes promeškanou schůzku, až třeba po uvaření či jen obyčejné vynechání pitného režimu. Čas prostě uteče jak voda, ani nemrkneme. A co hůř, co když člověk u PC nejen tráví volný čas, ale dokonce pracuje?

Celý článek

Zákaznický přístup

03.11.2016 Petr Fidler

"Máme skvělý zákaznický přístup!" "Naší největší výhodou je vstřícný přístup k zákazníkům." "Děláme vše proto, aby byl náš zákazník spokojený." "Naším cílem je spokojený zákazník, který se bude rád vracet."

Kolikrát jste už slyšeli / četli podobná hesla? Určitě mnohokrát, obchody je používají poměrně často. Vzpomenete si ale, zda jste někdy byli jako zákazník opravdu spokojeni? Kdy obchod tohle heslo skutečně dodržel?

Celý článek

Velikost písma na webu a čitelnost

10.10.2016 Petr Fidler

Dnes mám krátké zamyšlení nad velikostí písma na webu. Podíváme se hlavně na to, jak ovlivňuje použitelnost webů. Dají se vaše texty snadno přečíst? Jak můžete čitelnost ovlivnit?

Celý článek

K čemu dnes slouží Meta Description?

23.09.2016 Petr Fidler

Má dnes ještě cenu zabývat se meta tagem Description? Odpověď se zdá být na první pohled jednoduchá, ovšem s ohledem na různé situace to už tak jednoznačné není.

Meta tag Description slouží pro krátký popis obsahu stránky. Podstatné je, že vyhledávače ho mohou použít pro zobrazení popisku stránky ve výsledcích hledání (SERP). Díky tomu může mít Description vliv na míru prokliku. Uživatelé raději kliknou na odkaz, který má u sebe zobrazený autorem pečlivě napsaný text, než na odkaz s útržky nekompletních vět.

Celý článek